top of page
  • תמונת הסופר/תGo Trip

טיול ספארי בקניה - מידע חשוב

עודכן: 20 בפבר׳ 2020

קניה עשירה בשטחי הפארקים הלאומיים שבה. למעשה עשירית משטחה של קניה הם שמורות טבע עשירות בבעלי חיים ובצמחיה המהוות הזדמנות נפלאה לביצוע טיולי ספארי. נופים פראיים מדהימים, סוואנות, יערות ושדות עשב בממדים עצומים. ספארי בקניה זו חוויה יוצאת דופן למשפחות ולזוגות. חוויה ייחודית ובלתי נשכחת היא טיול בר מצווה, הורים וילדים . תנאי השטח והלינה מאפשרים טיול ספארי לכל הגילאים. המערכת התיירותית בקניה עובדת ביעילות, התנאים מצוינים לספארי ואפשריות הלינה מגוונות, החל בלודג'ים ואוהלים מפוארים ותנאי קמפינג.




בעלי החיים:

ספארי בקניה מהווה הזדמנות מצוינת לצפייה במגוון רב של בעלי חיים מקרוב. עם זאת הרשות הממונה על שמירת הטבע בקניה מקפידה לשמור על האיזון העדין שבין חדירת האדם אל תוך הטבע מחד, ומאידך שמירה על פרטיותן של חיות הבר, על מנת לשמר את החי למען הדורות הבאים.


מידע כללי, עונה מומלצת לספארי בקניה:

התקופה המומלצת ביותר לספארי בקניה הם חודשי יוני- אוקטובר. אמצעי התעבורה בשמורות, הוא רכב ספארי עם גג נפתח, כך שניתן לעמוד ברכב בקומה זקופה, להשקיף ולצלם.


מהו ספארי בקניה ?

ספארי בקניה הוא טיול אל תוך שמורות טבע בראשיתיים. נראה כי העולם לא הופרע במקומות אלו מאז ימי בריאתו. המסע בקניה הוא חדירה ברכב ספארי אל תוך אורחות חייהן של חיות הבר. זו הזדמנות יוצאת דופן להביט מקרוב אל לובן עיניהן של חיות הבר, לשמוע את קולותיהן, פסיעותיהן ונהמותיהן.


יתרונות בטיול ספארי בקניה :

ספארי בקניה הנו טיול בו המשתתף אינו צריך לדאוג לעצמו כלל במהלך הטיול. מיד לאחר ארוחת הבוקר (ולעיתים אף לפני) עולים המטיילים לרכבי ספארי ובמהלך היום כולו, הנהג/מדריך הוא זה שדואג למטיילים. במהלך היום, אין הוצאות כספיות על כלכלה או קניות והיום כולו נתון רק לחוויות איתור בעלי החיים ולכידתם בעדשת המצלמה או המשקפת.


למי מיועד ספארי בקניה ?

ספארי בקניה, מיועד למשפחות עם ילדים בכל הגילאים, ספארי בקניה יכול גם להוות טיול בני מצווה, טיול רומנטי לזוגות בירח דבש, או זוגות בגיל העמידה ומעלה שראו כבר עולם, וזו יכולה להיות מבחינתם הזדמנות פז ללמוד ולהכיר את "אוצרות הטבע" של העולם מבעד לעדשת המשקפת או המצלמה. ספארי בקניה, הינו גן עדן לחובבי צילום, חובבי טבע וכמובן ביולוגים.


כיצד מתנהל טיול ספארי בקניה ?

ספארי בקניה, מתנהל ברכבי שטח המונים 8 מקומות ישיבה כולל הנהג שהינו גם המדריך. לזוגות בודדים מוקצה רכב קטן יותר. רכבי השטח מצוידים בגג מתרומם. במהלך המעבר משמורה לשמורה, הנסיעה מתנהלת בד"כ כשגג המכונית סגור, אך עם ההגעה לשמורה עצמה, הגג נפתח ואז ניתן לעמוד בצורה זקופה ברכב, להשקיף על חיות הבר ולצלם.


האם ניתן לטייל באופן עצמאי בקניה או שיש צורך בטיול מאורגן ?

ניתן לטייל באופן עצמאי, אפילו כזוג, בעזרת נהג שהוא גם המדריך ברכב ע"פ מספר המשתתפים. ניתן גם להצטרף לטיול מאורגן. גם בטיול מאורגן במהלך היום הקבוצה מתחלקת לקבוצות קטנות יותר עפ"י מספר המושבים ברכב הספארי.


ספארי בקניה– הדרכה

ההדרכה מתבצעת על ידי הנהג עצמו המיומן לנהיגת שטח ספארי, המדריך/נהג מיומן לאתר את חיות הבר, ומפתיעה לפעמים מיומנותו לאתר את הטורף בתוך סבך השיחים.


היכן לנים בטיול ספארי בקניה ?

במהלך ספארי בקניה הלינה מתקיימת בלודג'ים או באוהלים מפוארים, או בקמפינג. ניתן לשלב בטיולים אינדיבידואליים בין כל האפשרויות.


ספארי בלודג'ים:

הלודג'ים הינם בתי מלון הבנויים בגובה נמוך מעל פני הקרקע או בגובה הקרקע, על מנת להתמזג עם הטבע עצמו. הלודג'ים ממוקמים בתוך שמורות הטבע או בסמוך לשמורות הטבע. רמת הלודג'ים ומיקומם בשמורה או מחוצה לה, משתנה בהתאם לתקציב הלקוח ולבחירתו. בלודג'ים הממוקמים בתוך הפארקים והשמורות עצמן, ניתן לצפות אל תוך חיי הבר מתוך חלון החדר עצמו או מתוך חדר האוכל או המרפסת שבלודג'. כך ניתן לפעמים ליהנות מביקורם של הקופים במרפסת החדר של המלון ורצוי שלא להשאיר חפצי ערך מופקרים לידיהם החמדניות...


ספארי באהלים מפוארים:

אין ספק שלינה באוהלים הינה חוויה מיוחדת במינה. האוהלים בנויים על גבי משטח עץ מוגבה ממש בתוך השמורה מסביב למבנה מרכזי, המשמש כחדר אוכל, לובי או בר. מכיוון שסוג זה של אירוח הינו קרוב ביותר לטבע ואפשר אף לומר בתוכו, המעבר בין האוהלים למבנה המרכזי, נעשה בליווי צמוד של אנשי שבט המסאי. האוהל עצמו מצויד בשירותים, אמבטיה או מקלחת וחשמל.


ספארי בקמפינג:

אין ספק שצורת לינה זו הינה הקרובה ביותר לטבע, הלינה מתקיימת באוהלים הממוקמים ישירות על הקרקע. עם זאת, האוהלים ממוקמים באתרים המיועדים לכך, ובהם קיימים שירותים ומקלחות מרכזיים.


איפה אוכלים בטיול ספארי בקניה ?

ארוחת הבוקר לפני היציאה לספארי נערכת בלודג' עצמו או באתר הקמפינג. ארוחת הצהרים נערכת בשטח באמצעות "לאנץ' בוקסס" (א. צהרים ארוזה מראש). את ארוחת הערב, מקיימים בד"כ בלודג', אליו מגיעים ללינת לילה.

72 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page