top of page
  • תמונת הסופר/תGo Trip

מקומות מומלצים לטיול בסרי לנקה

עודכן: 20 בפבר׳ 2020

נגומבו

נגומבו (Negombo) הסמוכה לבירה קולומבו הינה עיר תיירותית המושכת תיירים בעיקר בזכות חופי הים שלה. נגומבו מהווה גם נקודת מוצא לטיולים בכל רחבי סרי לנקה. מומלץ לטייל בסמטאותיה ההיסטוריות של העיר, וכדאי לבקר בשתי הכנסיות הפורטוגזיות היפות והעתיקות.


העיר הקדושה אנוראדפורה

אנוראדאפורה (Anuradhapura) העיר הקדושה רחוקה מהעיר קולמבו מרחק של 206 ק"מ. העיר מהווה יעד קסום ביותר בין אתריה של סרי לנקה והוכרזה ע"י אונסק"ו כנכס עולמי לשימור. בעיר התקיימה תרבות הסינהלה במשך למעלה מאלפיים שנים, ושימשה בעבר כבירת המלכים. ניתן להתרשם במקום משרידיו של ארמון המלך, שיכול היה להכיל בתוכו כ-1000 איש בעת ובעונה אחת, וגובהו הגיע ל-9 קומות. משום כך ניתן למצוא בעיר את האתרים הארכיאולוגיים הגדולים והמפוארים ביותר בסרי לנקה.


העיר התפתחה עם הגעת הבודהיזם במאה הרביעית לפני הספירה והפכה למרכז בודהיסט חשוב ולאתר עלייה לרגל ולימוד הדת הבודהיסטית. במאה העשירית לספירה ירדה אנוראדפורה מגדולתה, וחשיבותה ירדה. המקדש העתיק ביותר -המהאביהארה שבעיר, מושך אליו גם כיום מאמינים בודהיסטים לעשות מדיטציה מתחת העץ שעל פי האמונה הינו נצר לעץ שצמח במקום ותחתיו ישב בודהא. במרכז העיר ניתן להתרשם מן הדאגובות, אלו הם המקדשים המרשימים ביופיים.





פולונרואה

פולונרואה – (Polonnaruwa) הוקמה ע"י המלך הסרי לנקי ויג'איאבאהו, לאחר שאנוראדפורה סבלה כל העת מהתקפות של שושלות הודיות ובמשך כ-1,500 שנים היא החליפה ידיים בין שושלות מקומיות להודיות, הניס ויג'איאבאהו את שושלת צ'ולה והקים את הבירה החדשה בשנת 1070.


הבירה החדשה פרחה במשך למעלה ממאתיים שנה ונחשבה לאחת הערים המושכות באסיה כולה. עד היום ניתן להתרשם ע"פ השרידים על ימי הזוהר שלה, כולל שרידי ארמון המלך, פסלי בודהא ענקיים, ותיאורים מגולפים באבן באומנות רבה המתארים את מעללי המלך וכוחו מלפני כ-1000 שנים.


דאמבולה

דאמבולה – (Dambulla)שוכנת בין אנוראדהפורה לקנדי, מרחק 116 ק"מ מהעיר קולומבו. בעיר יש חמש מקדשי מערות, הבנויים בצלע ההר חצובים בסלע. המערות הוכרו ע"י אונסק"ו כנכס לאומי לשימור. במערות אוסף מרשים של פסלי בודהא כ-150 פסלים וציורי קיר מרשימים שמספרים סיפורים מחייו של הבודהא. המערה הגדולה ביותר היא מהרג'ה ויהארה, אורכה כ-50 מטר וגובהה כ-7 מטרים. מומלץ להעפיל לראש צוק המערות ממנו ניתן לתצפת על הסביבה.


פארק הורטון:

במרכז חלקה הדרומי של סרי לנקה ממוקמת שמורת מישורי הורטון אשר נמצאת על רמה בגובה מעל 2,000 מטר ובה יער מהעתיקים בעולם אשר נראה כאילו יצא מהאגדות, שרכי ענק, אגמים בערפל ועדרי איילים רועים לצד נמרים וכן זן ייחודי של קופים חי בה.


באזור כולו מסלולי טיול רבים מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות, בין השאר מסלול הטיול המפורסם ביותר לנקודה הקרויה "סוף העולם", מסלול הליכה בן 8 ק"מ, כ-3 שעות הליכה אשר מגיע לקצהו הגבוה של מצוק בגובה של 870 מטר לתצפית מרהיבה על השמורה, ניתן להמשיך 3 ק"מ נוספים לתצפית על מפלי מים מרשימים. ניתן לעשות בשמורה גם טיולי אופניים, טיול ג'יפים וכל מסלול רגלי נוסף.


קנדי

קנדי – (kandi) נחשבת ל"בירה" של אזור ההר היא העיר השנייה בגודלה בסרי לנקה ומרוחקת מרחק של 115 ק"מ מקולומבו. העיר שוכנת בינות להרים ולחופיו של אגם, מה שהפך אותה לעיר קייט בעת הכיבוש הבריטי. גם כיום היא מהווה יעד לנופש ומיסטיקה.


רבים מהתיירים מגיעים לעיר על מנת להשתתף בקורסים למדיטציה וליהנות מריקודים מסורתיים. במרכזה של קנדי נמצא האגם וסביבו מתרכזים חיי מסחר ערים: חנויות, שווקים ומלונות. סמוך לאגם ניתן לראות את העיר היפה דאלדה מאליגאווה(Dalada Maligawa - מקדש השן.

במקדש זה מאוחסנת השן הקדושה של הבודהא, זהו השריד הבודהיסטי הקדוש ביותר באי. ניתן להתרשם מהטקסים הנערכים במקדש לכבוד השן הקדושה, בכל יום. זהו טקס צבעוני, המלווה מנגינות בודהיסטיות והדהוד תופים.


בעיר מתקיים ערב פולקלור מקומי מומלץ מאוד לצפייה. במופע מובאים ריקודי פולקלור ומוסיקה מקומית, ושיא המופע הוא ההליכה ברגלים יחפות על גבי גחלים לוהטות. מומלץ לבקר גם בגן הבוטאני המלכותי בפרדנייה, מרחק 6 ק"מ דרומית לקנדי, שניטע לפני כ-100 שנה, ובו אוסף מרשים של צמחים.


נווראליה

נווראליה (Nuwara Eliya) העיר היפה ממוקמת בגובה של כ-2,000 מטר מעל פני הים, ולכן ניתן ליהנות בה מטמפרטורה ממוצעת של כ- 16-18 מעלות צלזיוס ביום. העיר מוזכרת באפוס המיתולוגי ההודי, והעיר העכשווית הוקמה ע"י הבריטים, שחיפשו מקום בסרי-לנקה, בו יוכלו לשחק גולף, קריקט, בין גנים מופלאים ויערות.

העיר נראית כעיר אירופאית, בתי-המלון בנויים ומרוהטים בסגנון קולוניאלי. סביב העיר ניתן ליהנות מפארקים לאומיים בהם אגמים , מפלי-מים ומסלולי הליכה בינות לנופים מרהיבים.


אדאמס פיק

אדאמס פיק (Adam`s Peak)הר שצורתו חרוט המתנשא לגובה של 2,243 מטרים, המכונה "סרי-פדה" שפירושו - כף הרגל הקדושה. וזאת מכיוון שבראש ההר מוטבעת בסלע צורת כף רגל. הבודהיסטים מייחסים ע"פ האמונה את החותם לחותם כף רגלו של בודהא ואילו המוסלמים מאמינים שזהו חותם כף רגלו של אדם לאחר שגורש מגן עדן. למתאמצים לטפס לפסגת ההר יזכו ליהנות מתצפית נוף מרשימה ביותר. ניתן להגיע לאדאמס' פיק מהעיירה דלהאוס Dalhousie המרוחקת מרחק של 33 ק"מ מהמקום.


הפארק הלאומי יאלא

בפארק הלאומי יאלה (Yala National Park) ניתן לצפות בנמרים, תנינים, תאואים, קופי לנגור, פילים, חזירי בר, וערב רב של ציפורים. הפארק הוא הגדול ביותר מבין הפארקים בסרי לנקה וגודלו כ-1250 קמ"ר, אך רק שטח של 141 קמ"ר פתוח לקהל. הפארק ממוקם בדרום מזרח האי סרי לנקה. החודשים המתאימים ביותר לביקור בפארק הם בין החודשים מארס ליולי.


פארק גאלה פייס בקולומבו

פארק גאלה פייס בקולומבו (Galle Face Green) הפארק הוקם ע"י הבריטים בעת שליטתם במקום כמסלול למרוצי סוסים. בסופי השבוע ניתן לפגוש במקום משפחות מקומיות המפריחות עפיפונים ושחקני קריקט.


קולומבו

קולומבו (Colombo) נחשבת לבירה הבלתי רשמית של סרי לנקה, הבירה האדמיניסטרטיבית והרשמית הינהKotte הסמוכה לקולמבו. קולמבו מרכזת בתוכה את מרכז החיים הפיננסיים של סרי לנקה, וניתן לראות בה בניינים רבי קומות מהגבוהים ביותר בכל אסיה.עם זאת נשמר גם הצביון המסורתי של המקום. קולמבו נוסדה לפני כ-2000 שנה ע"י סוחרים שהתיישבו בסמוך לנמל. לאחר מכן העיר נכבשה ע"י הפורטוגזים שסחרו בתבלינים וביצרו את הנמל שהיווה עבורם את מרכז המסחר.


ההולנדים היו אלו שכבשו את הנמל מהפורטוגזים, ולאחר מכן הכריזו הבריטים על העיר כבירת ציילון. אמצעי התחבורה הזמין ביותר הוא הטוק-טוק. אתרים מעניינים בעיר הם: המוזיאון הלאומי של קולומבו, גן החיות של קולומבו Galle Face שהייתה עיר הבירה בימי השלטון ההולנדי.


שמורת יער סינהארג'ה

שמורת היער סינהארג'ה (Sinharaja Rain Forest)נמצאת 120 ק"מ מדרום מזרח לקולומבו. שמורת היער מהווה את יער הגשם הגדול והאחרון בסרילנקה. בשמורה מבחר עצום של עצים וצמחים ובעלי חיים. וכ-130 מיני עופות. לשמורה ארבע כניסות: מורנינגסייד מצד מזרח, פיטאדנייה מצד דרום, קוסמולה בצד דרום מערב והכניסה הראשית היא מקודאווה בצפון מערב.


חוף קולפטי.

חוף עשיר באוכלוסיות של קורמורנים ושקנאים.


ביקור במפעל תה

התה הסרי לנקי או כפי שמכונה ע"פ שמה הקודם של המדינה – ציילוני , ידוע בעולם

כאחד מסוגי התה הטובים ביותר. בסרי לנקה יש מפעלים רבים לייצור תה וממומלץ מאוד לבקר באחד מהם. המבקרים זוכים בד"כ בטעימות.


גלישת גלים - סרי לנקה

לאורך מפרץ ארוגאם (Arugam Bay) על החוף המזרחי של האי ניתן למצוא חופי גלישה טובים.

לאורך החוף הדרומי: בהיקאדוואה(Hikkaduwa) ומיריסה (Mirissa) - חופים חוליים מענגים. גם באונוואטונה (Unawatuna) ליד גאלה ובנילאבלי (Nilaveli) ניתן ליהנות מהחופים המתאימים גם למשפחות עם ילדים. מרכז ספורט ימי גדול מהווה העיר בנטוטה (Bentota) וגלשני רוח אפשר למצוא בעיקר באזור שבין נגומבו (Negombo) לטאנגלה (Tangalle).


צלילה מומלץ לעשות באזורים הדרומיים ביותר של סרי לנקה ובעיקר בהיקאדוואה (Hikkaduwa).

89 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page