top of page
  • תמונת הסופר/תGo Trip

טיול ספארי בטנזניה - כל מה שחשוב לדעת

עודכן: 20 בפבר׳ 2020

ההגעה לטנזניה היא אל נמלי התעופה קילימנג'רו או ארושה. אתיופיאן איירליינס טסים דרך אדיס אבבה לקילימנג'רו. שעות ההגעה ושעות העזיבה נוחות / יש אפשרות להשתמש בטיסות אתיופיאן גם לאלו המחליטים לשוב ארצה מזנזיבר / ישנם חברות אירופיות נוספות הטסות לטנזניה, אך עם 2 החלפות / טנזניה הינה האזור האידיאלי והמרשים ביותר לטיול ספארי באפריקה. ספארי באפריקה ובמיוחד ספארי בטנזניה הינם חוויה יוצאת דופן הן כטיול משפחות, טיול בר מצווה וטיול זוגות – ירח דבש.


שטחים נרחבים בטנזניה, כרבע משטחה הכולל מוכרים כשמורות טבע או פארקים לאומיים. השמורה הגדולה ביותר היא שמורת הסרנגטי בה חוצים פעמיים בשנה מיליוני בעלי חיים את הגבול שבין קניה לטנזניה. ספארי בטנזניה מאפשר ליהנות ממגוון אזורי מחייה של בעלי החיים: סוואנות, נהרות, הרים, אגמים ואפילו מכתש שמהווה שמורת טבע בפני עצמה.


בעלי החיים: מסע ספארי בטנזניה - הינה האלטרנטיבה הטובה ביותר לצפייה במגוון רב של בעלי חיים ומקרוב. עם זאת הרשות הממונה על הטבע בטנזניה מקפידה לשמור על האיזון העדין שבין חדירת האדם אל תוך הטבע מחד ומאידך שמירה על פרטיותן של חיות הבר ובכך משמרת את החי למען הדורות הבאים.




מהו ספארי בטנזניה ?

ספארי בטנזניה הינו טיול עומק אל תוך פארקים ושמורות טבע בראשיתיים.. טיול ספארי בטנזניה הינו חדירה ברכבי שטח אל תוך חייהן של חיות הבר שבמהלך המאה האחרונה למדו לקבל את האדם והן אינן מהססות להתקרב אל רכבי השטח של המטיילים ולהתעלם מנוכחותם. במהלך מסע בטנזניה ניתנת לנו הזדמנות יוצאת דופן להביט מקרוב אל תוך עיניהן של חיות הבר, לשמוע את קולותיהן, פסיעותיהן ונהמותיהן.


יתרונות בטיול ספארי בטנזניה

ספארי בטנזניה הנו טיול בו המשתתף אינו צריך לדאוג לעצמו כלל במהלך הטיול. מיד לאחר ארוחת הבוקר עולים המטיילים לרכבי ספארי ובמהלך היום כולו, הנהג/מדריך הוא זה שדואג למטיילים. במהלך היום אין הוצאות כספיות על כלכלה או קניות, והיום כולו נתון רק לחיפוש ואיתור חיות הבר ולכידתם בעדשת המצלמה או המשקפת. אינו ספק שטיול בטנזניה הוא חופשה טבע המיתית.


למי מיועד ספארי בטנזניה ?

ספארי בטנזניה מיועד למשפחות עם ילדים בכל הגילאים, טיול ספארי בטנזניה יכול גם להוות טיול בר מצווה, טיול רומנטי לזוגות בירח דבש, או זוגות בגיל העמידה ומעלה שראו כבר עולם, וזו יכולה להיות מבחינתם הזדמנות פז ללמוד לראות את "אוצרות הטבע" של העולם מבעד לעדשת המשקפת או המצלמה. ספארי בטנזניה הינו גן עדן לחובבי צילום, חובבי טבע וכמובן ביולוגים.


ספארי מיועד לכל גיל: אין הליכות רגליות / אין הסתכנות בחציית כבישים, ילדים שהולכים לאיבוד / אין נסיעות ארוכות באוטובוס סגור אלא ברכב פתוח ומאוורר / מאפשר למטייל בחירת ימי מנוחה. מיועד לחובבי טבע, חובבי צילום, לאלו שכבר ראו עולם.


כיצד מתנהל טיול ספארי בטנזניה ?

מסע בטנזניה מתנהל ברכבי שטח בהם כ 7 מקומות ישיבה כולל הנהג שהינו גם המדריך. רכבי השטח מצוידים בגג מתרומם. במהלך המעבר משמורה לשמורה הנסיעה מתנהלת בד"כ כשגג המכונית סגור, אך עם ההגעה לשמורה עצמה, הגג נפתח, כך ניתן לעמוד בצורה זקופה ברכב, להשקיף על חיות הבר ולצלם.


האם ניתן לטייל באופן אינדיבידואלי בטנזניה או שיש צורך בטיול מאורגן?

ניתן לטייל טיול עצמאי בטנזניה באופן אינדיבידואלי אפילו כזוג בעזרת נהג מדריך ברכב ע"פ מספר המשתתפים. ניתן גם להצטרף לטיול מאורגן. גם טיול מאורגן בטנזניה מתנהל ע"י חלוקת הקבוצה הגדולה למספר רכבי שטח – רכבי ספארי.

ברכבים ישנם עד 8 מקומות . אנחנו משתדלים להכיל עד 6 אנשים ברכב . המדריך מצויד במשדר והנוסעים מצוידים באוזניות, כך ניתן לשמוע את המדריך מכול רכב.


ספארי בטנזניה – הדרכה

ההדרכה מתבצעת על ידי הנהג עצמו המיומן לנהיגת שטח ספארי, המדריך/נהג מיומן לאתר את חיות הבר, ומפתיעה לפעמים מיומנותו לאתר את זנבו של הלאופרד המנמנם בין ענפי העץ ושרק זנבו שמוט מטה.


היכן לנים בטיול ספארי בטנזניה ?

במהלך ספארי בטנזניה הלינה מתקיימת בלודג'ים או באוהלים מפוארים, או בקמפינג.

- ספארי בלודג'ים: הלודג'ים הינם בתי מלון הבנויים בגובה נמוך מעל פני הקרקע או בגובה הקרקע על מנת להתמזג עם הטבע עצמו. הלודג'ים ממוקמים בתוך שמורות הטבע או בסמוך לשמורות הטבע. רמת הלודג'ים ומיקומם בשמורה או מחוצה לה, משתנה בהתאם לתקציב הלקוח ולבחירתו. בלודג'ים הממוקמים בתוך הפארקים והשמורות עצמן ניתן לצפות אל תוך חיי הבר מתוך חלון החדר עצמו או מתוך חדר האוכל או המרפסת שבלודג'. כך ניתן לפעמים ליהנות מביקורם של הקופים במרפסת החדר של המלון, ורצוי שלא להשאיר חפצי ערך מופקרים לידיהם החמדניות....

- ספארי באהלים מפוארים: אין ספק שלינה באוהלים הינה חוויה מיוחדת במינה. האוהלים בנויים על גבי משטח עץ מוגבה ממש בתוך השמורה מסביב למבנה מרכזי המשמש כחדר אוכל, לובי או בר. מכיוון שסוג זה של אירוח הינו קרוב ביותר לטבע ואפשר אף לומר בתוכו, המעבר בין האוהלים למבנה המרכזי נעשה בליווי צמוד של אנשי שבט המסאיי. האוהל עצמו מצויד בשירותים, אמבטיה או מקלחת וחשמל.

- ספארי בקמפינג: אין ספק שצורת לינה זו הינה הקרובה ביותר לטבע, הלינה מתקיימת באוהלים הממוקמים ישירות על הקרקע. עם זאת האוהלים ממוקמים באתרים המיועדים לכך בהם קיימים שירותים ומקלחות מרכזיים.

- קיימת אפשרות של לינה בתוך השמורות ומחוץ לשמורות. הלינה בתוך השמורות חוסכת בזמן נסיעה, מאפשרת הצצה לבעלי החיים מתוך החדר ורמת הלינה גבוהה יותר בד"כ.


איפה אוכלים בטיול ספארי בטנזניה ?

ארוחת הבוקר לפני היציאה לספארי נערכת בלודג' עצמו או באתר הקמפינג. ארוחת הצהרים נערכת בשטח באמצעות "לאנץ' בוקסס" (א. צהרים ארוזה מראש). את ארוחת הערב מקיימים בד"כ בלודג' אליו מגיעים ללינת לילה.


האם ניתן לשלב ספארי בטנזניה עם ספארי בקניה ?

ניתן לטוס מקילמנג'רו לניירובי ולשלב ספארי בין שתי המדינות.


האם ניתן לשלב נופש עם טיול ספארי בטנזניה ?

ניתן לטוס מקילמנג'רו / ארושה לאי זנזיבר – טיסה פנים ארצית ולשלב חופשה אקזוטית לאחר הספארי.

.

טיסות לטנזניה

ניתן לטוס עם חב' אתיופיין אירליינס לארושה לאחר החלפת טיסה באדיס אבבה. ניתן גם לנחות בקילימנג'רו כשמשתמשים בשרותיה של חב' תעופה אירופאית עם החלפת טיסה באירופה.




50 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page