top of page
  • תמונת הסופר/תGo Trip

בואו להכיר את שמורות הטבע של קניה

עודכן: 20 בפבר׳ 2020

הפארק הלאומי טסבו

הפארק הלאומי Tsavo – נחשב לפארק הגדול ביותר בקנייה. הוא משתרע על 21,000 קמ"ר, אך לא בכל שטחו ניתן לבקר. שטחים ניכרים מהפארק הם מישורים פתוחים. הפארק הינו שמורה לבעלי חיים וסיורי הספארי הנערכים בו, באים לתת לציבור המבקרים הזדמנות לחזות במגוון בעלי החיים המתקיימים בשמורה ולהבין את הצורך בשימורם.


המאבק הגדול הוא מול הציידים הבלתי מורשים המנסים לצוד בעיקר את הפילים. למרות הירידה הדרסטית בכמות הפילים בפארק, עדיין יש בו כמות גדולה של עדרי באפולו, קרנפים, אנטילופות, ג`ירפות מהם ניתן ליהנות בסיורי הספארי.


הפארק מחולק לשניים: ניתן להתמקד בסיורי ספארי במזרח הפארק וסיורי ספארי במערב הפארק.

עיקר סיורי הספארי מתמקד בחלקו המערבי של הפארק, בו הנוף פראי יותר ומגוון בעלי החיים בהם נתקלים במהלך הספארי גדול יותר.


פארק צאבו מערב

השמורה מאופיינת בנוף מדברי ברובה אך בזה ייחודה. סלעי "הקופיס" - ראשים קטנים בשפת המקום בהם חיים נמרים, שפני סלע, צבאים ועוד. בשטחים הפתוחים ניתן לראות עדרי פילים, זברות, אנטילופות, תנים, בבונים, אריות, נשרים ועוד. הצמחייה מאופיינת בעצי באובב בעלי גזעים ענקיים מראה מרשים לכשעצמו.


פארק צאבו מזרח

החלק המזרחי כמעט ולא מתוייר, ומיעוט המטיילים והיעדר פקחי השמורה בשטח משאירים את האזור פרוץ לציידים ביליתי חוקיים ולכן הביקור בשמורה תומן בחובו סכנות. האזור שכן פתוח לספארי הוא בעיקר בחלק הדרומי. אזור זה מותאם לטיולי ספארי וניתן למצוא בו מספר רב של פקחים. לכן אזור זה בטוח יותר לסיורי ספארי, אך עדיין אינו מתוייר כשאר השמורות. פני השטח בשמורה מאופיינים בטופוגרפיה נמוכה, פני הקרקע בצבע אדום כהה. בשמורה מעט מקורות מים אליהם נמשכים החיות ובמקומות אלו במהלך הסיור ניתן לצפות מקרוב בבעלי החיים בשמורה, בין בעלי החיים נמצאים: פילים, ג'ירפות, אנטילופות, זברות ועוד.



שמורת מסאי מארה

שמורת הטבע הלאומית Masai Mara נמצאת 390 ק"מ מניירובי, בדרום מערב קניה. הפארק משקף יותר מכל את תמונתה המדויקת של אפריקה. ניתן לראות בשמורת מסאי מארה עדרים של זברות, עדרי באפלו, ואת חיות הטרף העוקבות אחריהם בבואם לחצות את נהר ה Mara השורץ קרוקודילים, היפופוטמים ועופות רבים. שמורת מסאי מארה גובלת עם טנזניה בחלקה הדרומי של קניה. בחודשים יולי עד ספטמבר מתקיימת נדידת עדרי החיות הגדולה. בעת טיול ספארי, ניתן לראות עדרי גנו ענקיים הנודדים מאזור לאזור בעקבות המזון, עדרי זברות, צבאים וביניהם פילים וטורפים המשחרים לטרף. בשמורה בריכות מים בהם שורצים ההיפופוטמים בכל שעות היום.


פארק אמבוסלי

הפארק הלאומי אמבוסלי מכסה כ- 400 קמ"ר משטחה של קניה. הוא נמצא בסמוך לגבול עם טנזניה, מזרחית לשמורת מסאי מארה למרגלות הר הקילימנג'רו. מהשמורה ניתן לראות את פסגתו המושלגת של ההר, הגבוה ביותר באפריקה. פארק אמבוסלי הינו פופולארי מאוד לטיולי ספארי בקניה .


בשטח הפארק מגוון רב של בעלי חיים וביניהם: אריות, צ'יטות, אימפלות, צבועים, חזירי יבלות, ג'ירפות ועוד. החלק המערבי של שמורת אמבוסלי מדברי וכולל את אגם אמבוסילהיבש ברוב ימות השנה. האגם מתמלא מים לתקופה קצרה ביותר בעונת הגשמים. בתקופה זו ניתן לראות בו בעלי חיים רבים וכן ציפורים ועופות מים. בשטח השמורה נוצרות ביצות עקב הפשרת שלגי הקילימנג'רו, ביצות אלה מהוות מקור מחיה לבעלי החיים. בסמוך לביצות ישנן תצפיות מסודרות הממוקמות על גבעות קטנות ומאפשרות הצצה נינוחה לחיי הטבע במקום.


פארק סמבורו

פארק סמבורו נקרע ע"ש בני שבט סמבורו. בפארק עובר הנהר האדום הנקרא אווסו ניירו Uaso Nyiro. הנהר הוא מקור החיים של אנשי שבט סמבורו והוא ספק המיםגם לחיות שבפארק, המהוות מקור צייד למקומיים. בסמבורו מגוון גדול של בעלי חיים וביניהם: טורפים שונים, ראמים, ג'ירפות, זברות ייחודיות לאזור, באפלו ספרינגס ועוד.


הר קניה

הר קניה הוא ההר השני בגובהו באפריקה אחרי הקילימנג'רו. הפארק הלאומי Mount Kenya - משתרע על שטח של כ- 600 קילומטרים רבועים. השמורה בנויה פסגות ועמקים פוריים במיוחד במורדות הדרומיים והמזרחיים. בשמורה יער גשם, וניתן לצפות בה במגוון גדול של בעלי חיים מקומיים כגון: פילים, קרנפים, זברות, אנטילופות ועוד.

העונות המומלצות לספארי בהר קניה הן: מינואר ועד סוף פברואר ומסוף אוגוסט ועד סוף ספטמבר, בחודשים אלה תנאי מזג האוויר הנוחים ביותר.


פארק לאומי אגם נקורו

אגם נקורו נמצא מדרום לעיר נקורו ומהווה את אחת מנקודות המשיכה האטרקטיביות ביותר לתיירים הבאים לספארי בקניה. האגם מכוסה כולו באלפי עופות מים, בעיקר הפלמינגו הורודים המכסים בוורוד את כחול המים וביניהם שקנאים רבים. האגם השוכן בתוך אזור מישורי דומם, מופרע ע"י קולות קרקורי אלפי בעלי הכנף הנשמע למרחוק.


אגם נייבשה

אגם נייבשה הינו אגם סודה ויושב על השבר הסורי אפריקני. מקום זה הוא מקור משיכה לציפורים מכל רחבי העולם. האגם הוא הגבוה באגמי השבר ואחד משני אגמי המים המתוקים שבהם. בשטח האגם נמצאת שמורת קרייטר לייק, הנמצאת על אי הסהרון Crescent Island זהו פתח של הר געש עתיק שבתוכו נמצא האגם המרשים. ניתן להגיע לאי בשייט מאזור המלונות שעל שפת האגם. מומלץ לטייל רגלית על האי ולחזות במגוון גדול של בעלי החיים וליהנות מהנוף המרשים.

112 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page